Now Reading
Hjemmetræning: 4 effektive måder at komme i god form derhjemme

Hjemmetræning: 4 effektive måder at komme i god form derhjemme

Kom i form hjemme på stuegulvet og spar penge på et fitnessmedlemskab. Med disse 4 effektive træningstips kan du træne, når det passer dig – derhjemme.

1. Træningsudstyr til hjemmetræning

Det er en god idé at investere i noget træningsudstyr til hjemmetræningen, da det sikrer dig  komfort under træningen, samt udvider dine muligheder for træningsøvelser. Et must have er en træningsmåtte, da den hjælper dig med at stå og ligge fast.

Træningsbold

En træningsbold egner sig til at styrke stort set alle muskelgrupper, men er særligt god til mave-, ryg- og balancetræning. Træningsbolde er dermed et alsidigt træningsredskab, som

fås i forskellige størrelser, så der med sikkerhed er en som passer til din højde.

Du kan også bruge træningsbolden som en alternativ stol, og træne din balance mens du arbejder på computeren, spiser aftensmad, ser fjernsyn eller lignende. 

Crosstrainer

Med en crosstrainer i hjemmet vil du, når som helst, kunne aktivere hele kroppen på samme tid. Crosstraineren er populær, det er en af de bedste maskiner til forbrænder kalorier, samtidig med at den ikke belaster din led.

Crosstraineren er nem at betjene og rummer en masse træningsprogrammer, som giver dig mulighed for at variere din træning på den. Den er god til genoptræning og styrker din kondition, idet den aktivere hele kroppen. 

Træningselastik

En træningselastik giver dig modstand i dine træningsøvelser, hvilket gør den til et godt supplement til håndvægte. Træningselastikker fås i mange forskellige styrker, farver og designs, og er let at gemme væk, da den fylder minimalt.  

Sjippetov

En god og sjov måde at varme op på er med et sjippetov, hvor du samtidig forbrænder kalorier og fedt. Ved at sjippe aktiverer du en masse muskler i kroppen og træner koordination mellem hænder og fødder. 

2. Boost din kondition

Du kan sagtens booste din kondition hjemme. Her får du en liste over gode cardio og konditionsøvelser du kan foretage uden for fitnesscentret. 

  • Løbe
  • Sjippe
  • Mountain Climber
  • Burpees
  • High Knee
  • Englehop

3. Gode og styrkende træningsøvelser

Her får du seks træningsøvelser, som du let kan mestre hjemme på stuegulvet, mens du styrker forskellige muskelgrupper, og får pulsen op.

  • Armbøjninger
  • Mavebøjninger
  • Rygløft
  • Squats
  • Lunges
  • Planken

4. Fordele ved hjemmetræning

Hjemmetræning kan være lige så effektivt som at træne i et fitnesscenter. Det afhænger af hvor mange kræfter, og hvor meget tid du lægger i det. Er du klar til at lægge en masse energi i hjemmetræningen, kan du hurtigt opleve resultater.

  • Du sparer penge på et månedligt abonnement til fitnesscenteret. 
  • Du sparer tid på transport til og fra fitnesscenteret.
  • Basis træningsudstyr kan fås billigt. 
  • Dine træningsfaciliteter er tilgængelige når som helst, du ønsker at træne.
  • Der er ingen kø ved maskiner.
  • Dit bad med dine ting er lige i nærheden, så du behøver ikke pakke en taske.
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© Motionogsundhed.dk – Publiceres af: Doubleads.dk

Scroll To Top